Pas dy vendkalimeve të integruara me Bosnjë -Hercegovinën, Mali i Zi ka hapur një tjetër me Shqipërinë ditët e fundit, ndërsa nuk ka asnjë me Serbinë, edhe pse dy republikat më të ngarkuara në rajon janë më të shpeshtat. Ekzistojnë ende dy kontrolle në pikat kufitare serbo-malazeze, pavarësisht faktit se shumica e turistëve nga Serbia janë në bregdetin malazez, dhe Podgorica ka tregtinë më të madhe të jashtme me Beogradin, transmeton InfoShqip.
Historia e qeverisë së Zdravko Krivokapić për qarkullimin e lirë të njerëzve, mallrave dhe kapitalit, siç vlerësoi zyrtari i Frontit Demokratik, Milutin Đukanović për “Vesti”, padyshim për përdorim të brendshëm dhe thjesht politik.
“Në vitet para zgjedhjeve, në gusht 2020, të cilat u fituan nga opozita, u ndoq një politikë anti-serbe, kështu që pritshmëria nga kjo qeveri ishte të fshinte barrierat. Sidoqoftë, ata vetëm theksojnë se respektojnë vlerat evropiane dhe duan të anëtarësohen në BE, dhe nuk i bashkohen mini Shengenit si një model sipas të cilit funksionon BE. Kjo tregon se ato janë vetëm deklarative për vlerat evropiane, sepse nuk është kështu me “fqinjët dhe fqinjët” më të afërt“ – tha zyrtari i shumicës qeverisëse në parlamentin malazez, duke vlerësuar se Krivokapic tregon se qeveria nuk është në të parën vend interesat e qytetarëve.dëgjon ambasadat e huaja.
Milutin Đukanović thotë se çdo lidhje është e rëndësishme për Malin e Zi, së pari në rajon, pastaj në BE.
Kalimi i sapohapur Cijevna – Grabon, i cili lidh Podgoricën me Plavën dhe Gusinjen nëpërmjet Shqipërisë, u dëgjua gjatë ceremonisë së hapjes, “që synonte valorizimin gjithëpërfshirës të burimeve turistike, ekonomike dhe ekonomike të të dy vendeve“.
Dyshimi se politika u përfshi në ekonomi tregohet nga të dhënat për vitin 2020 se Serbia ishte partneri numër një në eksporte me 75.1 milion euro dhe importe me deri në 343.2 milion euro, dhe se Shqipëria nuk është ndër tre partnerët e parë malazezë. Serbia ndiqet nga Sllovenia me 27.8 milionë euro dhe Hungaria me 19.9 milionë, ndërsa në anën e importit, pas Serbisë, Kina me 180.6 milionë, Gjermania me 166.3 milionë euro.
Gjatë hapjes, Kryeministri malazez Zdravko Krivokapiç u dëgjua të thoshte se kalimi i dytë i integruar me Shqipërinë konfirmon besimin dhe miqësinë dhe se gjëja më e rëndësishme është që qytetarët të mos humbasin kohë dhe të mos mërziten për shkak të pritjes. Statistikat tregojnë se serbët janë shumë më të mërzitur, sepse qytetarët e Serbisë janë udhëtarët dhe turistët më të shumtë nga rajoni në Mal të Zi.
Do të ishte e lehtë, thotë ekonomisti Sasha Gjokoviç për “Vesti”, për të zgjidhur dimensionin ekonomik të marrëdhënieve, por, siç beson ai, fakti që nuk ka një tranzicion të integruar midis Serbisë dhe Malit të Zi është një dimension politik. Ai thekson se të dyja palët janë të nevojshme për këtë, por problemet nga e kaluara dukshëm janë grumbulluar. Kjo është arsyeja pse ai këshillon t’ia lëmë të kaluarën historianëve.
“Politikanët nuk duhet të kthehen pas tyre, por të shikojnë përpara, drejt së ardhmes. Ata duhet të kenë parasysh se nëse bëjnë gabime ose nuk zgjidhin disa çështje të jetës, njerëzit vuajnë, kështu, për shembull, kjo është arsyeja pse qytetarët po presin në kufij. Marrëdhëniet duhet të qetësohen për hir të qytetarëve” – përfundoi Djogovic./InfoShqip.com
Diskutime rreth kësaj post